Diş Eti Kanaması : Nedenleri ve Tedavisi

Diş Eti Kanaması- Maltepe Bilim Klinik

Diş eti kanaması çoğu ağız hastalığının en yaygın ve rahatsız edici semptomlarından biridir.   Çok sık görülen bir diş eti hastalığı belirtisi olan diş eti kanaması, farklı faktörlerden kaynaklanabilir. Diş eti  iltihabı, periodontitis gibi daha ciddi hastalıkların habercisi olabilir. Bu yüzden sadece günlük yaşamda rahatsızlığa neden olmakla kalmaz, aynı zamanda tedavi için zamanında diş hekimine başvurmazsanız sağlığa da ciddi zararlar verebilir.

Diş Eti Kanamasının Nedenleri Nelerdir:

Diş eti kanaması bir çok faktöre bağlıdır.  Bunlardan bazıları şunlardır:

• Ağız hijyenin yetersizliği ve düzenli diş bakımının yapılmaması dişlerde plak ve tartar oluşumuna sebep olur. Bu birikme sonucu diş etlerinde kanama ve iltihaplanma meydana gelebilir.
  • Diş fırçalama tekniğinin yanlış olması da diş eti kanamasına sebep olan bir diğer etkendir. Çok sert bir diş fırçalama ve diş fırçasının yatay olarak kullanılması diş etlerine zarar verebilir ve diş eti kanamasına yol açabilir.
  • Bazı ilaçların kullanımı diş eti kanamasına sebep olabilir. Bu gibi durumlarda doktorunuzla iletişime geçmelisiniz.
  • Sigara kullanımı genel sağlığı etkilediği gibi diş etlerini de oldukça etkilemektedir ve bu durum diş eti kanaması riskini arttırır.
  • Diş eti iltihabı ve periodontitis gibi diş eti hastalıkları da diş eti kanaması riskini arttırır.
  • Stres, hormonal değişimler ve diyabet gibi bazı hastalıklarda diş eti kanamasına sebep olabilir.
  • Diş çekimi veya diğer cerrahi işlemlerden sonraki ilk birkaç saatte diş eti kanaması varsa endişelenmenize gerek yok. Doktorunuzun tavsiyelerine uymanız yeterli. Ancak kanama bir günden uzun sürerse mutlaka doktora başvurunuz.
  • Hamile bir kadının vücudunda ciddi hormonal değişiklikler meydana gelir ve bu da diş etlerinde ciddi hasara neden olur. Hormonal ilaç tedavisi görenlerde de kanama görülebilir.
  • Vitamin eksikliğinde diş eti kanaması görülebilir. Özellikle C vitamini yeterli değilse iskorbüt gelişebilir ve bu da diş kaybına bile yol açabilir.

Diş Eti Kanamasını Durdurmak İçin Nereden Başlanmalı

Diş eti kanaması süreci, genellikle yavaş yavaş ilerleyen bir süreçtir.  Başlarda dişlerinizi fırçaladığınızda veya katı yiyecekler yediğinizde çok az bir kanama olur.  Daha sonra miktar artar. Yavaş ilerlemesi önlem almak için bir süremiz olduğunu gösterir. İlk belirtiler ortaya çıktığı anda diş hekiminize başvurmanız erken önlem için çok önemlidir.

Maltepe Bilim Diş Kliniğinde diş eti tedavisi, detaylı bir değerlendirme ve sorunun kaynağının tespit edilmesi ile başlar. Diş eti kanamaları, çoğu zaman ağız içi hastalıklarının ön belirtisi olarak karşımıza çıkıyor.  Bu durumun erken tespiti daha ciddi sıkıntıların önlenmesine olanak sağlıyor.  Sorunun nedeni bulunduktan sonra diş hekimleri tarafından bir tedavi planı belirlenir ve tedaviye başlanır.

Diş Eti Kanaması Tedavisi

Diş eti kanaması tedavisi için sebep olan sorunu bulduktan sonra tedavi şekillenmeye başlar.

Diş eti hastalığından kaynaklanan kanamalarda öncelikle iltihabın nedeni ortadan kaldırılmalıdır. Diş hekiminiz diş eti kanamasının nedenini belirleyecek ve gerekli tedaviyi uygulayacaktır.

Diş eti kanaması tedavisinde kullanılan yöntemler şunlardır:

• Profesyonel Diş Temizliği: Diş hekimi tarafından plak ve tartar birikimleri temizlenir.
  • Antibiyotik Tedavisi: Diş eti iltihabı veya periodontitis gibi bakteriyel enfeksiyonlar antibiyotik ile tedavi edilebilir.
  • Cerrahi Tedavi: Diş eti ve kemik dokusunun ciddi şekilde hasar gördüğü durumlarda cerrahi tedavi gerekebilir.

Diş Eti Kanamasının Önlenmesi:

Diş eti kanamasının önlenmesi için en etkili yöntem ağız hijyenine özen gösterilmesidir. Günde 2 kez dişler nazik bir şekilde fırçalanmalıdır.  Ek olarak günde bir kez diş ipi kullanımı tartar ve plak oluşunu en aza indirecektir.  Düzenli kontroller ile diş hekiminiz olası problemleri erken tespit ederek problemin ilerlemesini engelleyecektir. Bu yüzden diş etlerinizi 6 ayda bir kontrol ettirmek için diş hekimine gitmeniz sağlığınız açısından önemlidir.

Diş fırçalarken yumuşak kıllı bir diş fırçası ile dişleri fırçalamak diş etlerinin zarar görmesini engelleyecektir. Diş fırçasını 45 derecelik açıyla tutarak dişeti hattı da fırçalanmalıdır.

Sigara kullanımı diş etlerine zarar verir ve kanama riskini artırır. Sigarayı bırakmak diş eti sağlığınız için yapabileceğiniz en önemli şeylerden biridir.

Bol sebze ve meyve tüketin. Şekerli ve asitli gıdalardan uzak durun. Sağlıklı beslenme sağlıklı bir yaşamın anahtarıdır.

Bütün bunların yanında dikkat etmeniz gereken bir diğer konu ise stres yönetiminizdir. Stres diş eti sağlığınızı olumsuz etkileyebilir. Yoga, meditasyon gibi stres yönetimi tekniklerini uygulayabilirsiniz.

Maltepe Bilim Diş Kliniğinde Diş Eti Kanaması Tedavisi

Diş eti kanaması, daha önemli diş eti hastalıklarının habercisi olabilir. Az bir diş eti kanmanız olsa bile diş hekiminize başvurmalısınız. Maltepe Bilim Diş Kliniği olarak deneyimli diş hekimlerimiz ile diş eti kanamanızın nedenlerini tespit ederek detaylı bir tedavi planı sunuyoruz. Unutmayın diş eti kanaması acil tedavi gerektiren ciddi bir semptomdur. Ne kadar erken müdahale edilirse iyileşme o kadar hızlı olacaktır. Geç kalmayın sizde Maltepe Bilim Diş Kliniği’nden randevunuzu alın. Birlikte güzel ve sağlıklı gülümsemeler size en uygun tedaviyi planlayalım.